som en uggla brevid en upplyst fyr

Jag befinner mig just nu i sängen, tröttheten tog över och jag kunde inte länkre urskillja vad som stod i de allt mer rörliga raderna i boken.
Så nu förbereder jag mig för ännu en natt med feberfrossa och feberdrömmar som helt saknar moral och etik, och att vakna varje jävla timme.

Har legat i sängen mest hela dagen och fördrivit min tid genom att kolla på serier och fundera på livet.
Kom dock inte fram till något förnuftigt ifrågan om livet och dess mening, bara att det inte är värt att spenderas med idioter.
Yep, till och med jag har idioter i min närhet, personer som förvränger meningar och trycker ner folk, eller rent utav försöker få andra att känna skuld för deras eget liv med deras egenorsakade problem.
Sådana personer tycker jag ofta synd om, för att de har sånt dåligt självförtroende och dålig självkänsla så att de måste få ner andra personer på deras nivå, eller helst under den.
Jag brukar för det mesta stöta bort dem men vissa verkligen naglar sig fast i mitt liv, ibland tömmer de mig på energi men vissa fattar jag tycke för, fast på både gott och ont.
Värst vad djup jag blev såhär på morgonkvisten, det måste vara tröttheten som letar fram sanningar och funderingar ur mina arkiv, kanske skriver något liknande någon fler gång?
Blir förhoppningsvis lite gladare text nästa gång, men det beror helt på vilket sinneslag som styr mig då för stunden.
Jag må vara en bitch, men jag trivs med det. ;)
Godnatt, eller godmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0