funderar på att skaffa råtta..

Är grymt sugen på att skaffa ett husdjur, en egen liten bebbe att ta hand om varje dag.
Så kom jag på att en av mina gammla barndomsvänner hade en tamråtta en gång och nu känner jag att det är en sådan bebbe jag letar efter! :D
Tamråttor ska inte förväxlas med vilda råttor, absolut inte!
Tamråttor är mycket sociala, nyfikna och renliga djur.
Om råttan inte är ren eller får problem med tex. tänderna är det din brist på skötsel, inte att de är "äckliga och lortiga".
Min psykolog har faktiskt sagt att jag behöver ha något att ta hand ocm regelbundet, något som behöver mig.
PÅ så sätt kan jag dämpa depprissionen och förhoppningsvis må bättre. :)
Först ville jag ha en sköldpadda men de är ju långt ifrån lika sociala som gnagare, så kollade upp möss eftersom de inte tar så stor plats.
Men när jag läste att deras urin luktar starkt ångrade jag mig och kollade upp råttor istället.
Visste ni att råttors urin knappt doftar alls? :D
Så nu är jag gryymt sugen på att skaffa två råttor, ja två, eftersom de är så sociala och bör ha en vän att umgås med medan jag är på skolan osv. :)
Nu fattas det bara att spara ihop pengar...och att övertala mina föräldrar. ;)
Mamma kommer nog sätta sig på tvären dirrekt, hon påstår att alla gnagare är vidriga.. så fel hon har! ;)
Bild tagen från google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0